MR2 Owners Club Forum banner
81 - 100 of 121 Posts
Discussion starter · #81 · (Edited)
PFC-installatie-info (en algemene EMS-installatie-info) - Bedankt voor het compileren, Dracon!

Apexi Authorized Power Excel Tuners - ze gebruiken de FC PRO-software van Apexi om toegang te krijgen tot alle afstemmingsparameters op de POWER FC:


1.) Haal de Gen3 PowerFC

2.) Boost Control
A.) Om de boost control-functie in de PFC te gebruiken, kunt u de Apex'i boost control-eenheid kopen voor enkele honderden dollars, of u kunt een Haltech boost-solenoĂŻde gebruiken. Ze zijn veel goedkoper dan de apexi-kits en het enige wat u hoeft te doen is twee draden van de solenoĂŻde aansluiten op de blauwe T-VSV-stekker onder het inlaatspruitstuk - De T-VSV-stekker heeft twee draden. De solenoĂŻde heeft twee draden. Het maakt niet uit hoe ze worden aangesloten, het is niet afhankelijk van polariteit. MrSkylighter heeft dit gedaan en bevestigd dat het werkt.

B.) Elke handmatige of elektronische boost controller werkt ook als u deze apart van de PFC wilt regelen.​


3.) MAP (Manifold Absolute Pressure) Sensor

A.) Als u Datalogit heeft, kunt u een GM (Onderdeelnummer 12223861 schaal instellen op 44442 met een offset van 260) of een andere 3 bar MAP-sensor gebruiken.

B.) Commander vereist een Gen3 MAP:
a.) U kunt een Gen3 MAP-sensor gebruiken, omdat deze plug-and-play zijn - Onderdeelnummer 89420-17050

b.) Of u kunt ook een Apexi map-sensor gebruiken - Onderdeelnummer 499-X001 Er is een optie om de Apexi-sensor in de commander te selecteren.​


4.) MAT (Manifold Air Temp) Sensor

A. Sluit de mat-sensor aan op THG & E2 op de ECU-harnas - foto's van de harnas hieronder gelinkt.

B. De Commander vereist een Gen3 MAT-sensor.​


5.) De IAT (Intake Air Temp) Sensor

A.) U kunt de IAT-sensor die op uw motorkap zit, hergebruiken

B.) De IAT kunt u in de AFM-draden #5 & #7 splitsen, of u kunt nieuwe draden gebruiken en deze aansluiten op THA & E2 op de ECU-harnas - foto's van de harnas hieronder gelinkt.​


6.) AFM (Airflow Meter) Verwijdering

A.) AFM niet nodig​


7.) Ontsteker

A.) Als u Datalogit heeft, kunt u een Gen2-ontsteker gebruiken - U moet de Dwell-waarden voor de 2 hoogste RPM-instellingen verlagen.

B.) Als u geen Datalogit heeft - U heeft een ontsteker van een Gen3 MR2 nodig om over ongeveer 5K RPM te kunnen draaien. Gelukkig is dat dezelfde ontsteker (Toyota Onderdeel # 89621-26010) die op verschillende Toyota-voertuigen te vinden is. Koop er een op eBay voor ongeveer $ 30 verzonden, of nieuw voor ongeveer $ 320.​


8.) Repin de ECU-harnas voor de Gen3 PowerFC. 93+ vereist slechts een paar draden om te worden verplaatst, 91-92 vereist 15+. ATS (www.atsracing.net) kan de PFC ook intern herconfigureren om op elke harnas te werken.

Als u ervoor kiest om opnieuw te pinnen - Met dank aan mrlaw en zijn thread: Hier



Er zijn 14 draden die u moet verplaatsen. De meeste daarvan kunt u gewoon de stekker openen waarin ze zich bevinden, een paperclip plaatsen, de draad eruit trekken en deze op de juiste stekkerlocatie installeren. Sommige pinnen hebben een andere maat, dus ze passen niet in de 'nieuwe' socket - in dat geval knipt u de draad door en soldeert u deze op de draad in de juiste positie.

Gesloten ECU-harnasstekker

Geopende ECU-harnasstekker

Plaats een paperclip zo


Verplaats: A8 naar A12 (TPC)
Verplaats: B4 naar A8 (EGR)
Verplaats: A12 naar A9 (G2)
Verplaats: A13 naar A10 (NE)
Verplaats: A17 naar B17 (KNK)
Verplaats: B12 naar B9 (G1)
Verplaats: B5 naar A4 (RSO)
Verplaats: B10 naar B30 (FC)
Verplaats: B14 naar B10 (G-)
Verplaats: B17 naar A20 (PIM)
Verplaats: A25 naar B24 (ABS)
Verplaats: B29 naar B26 (CF)
Verplaats: B30 naar A25 (ATS)
Verplaats: A27 naar B14 (FPR)
Verplaats: MAT-sensor naar B20 (THG) en B21 (E2)
Verplaats: AIT naar A19 (THA)

Er zijn 4 draden overgebleven van de Gen2-loom die niet nodig zijn:
STJ, VS, TVIS, THA1, THG​
 
Als je nog steeds op zoek bent naar verificatie van die st215 diagrammen, dat was wat ik gebruikte voor de gen4 kabelboom die ik in december heb gemaakt. We hebben de auto nu een paar weken zonder codes laten draaien... dus de fivebob diagrammen en pinouts zijn geldig.
 
Ik plaats hier een bericht omdat dit de plek lijkt te zijn waar alle ECU-goeroes zitten :) Bij het installeren van een Blitz Boost-controller staat in de handleiding dat er twee draden op de ECU moeten worden aangesloten:

1. SNELHEIDSSIGNAAL
2. TOERENTAL SIGNAAL

Nu nam ik aan dat SNELHEIDSSIGNAAL naar SPD zou gaan en TOERENTAL SIGNAAL naar NE

Ik lijk een toerentalmeting op de meter te hebben, maar GEEN snelheidsmeting, hoewel de standaardsnelheidsmeter wel werkt.

Kan iemand wat licht werpen op de vraag of ik de juiste pinnen gebruik? De auto is een 93+ JDM.


Bedankt jongens


Graeme
 
Discussion starter · #86 ·
Justin311 said:
MAAK een nieuw topic aan. Dit topic is een sticky met informatie over ECU-bedrading, heeft niets te maken met carrosseriebedrading en zal de situatie alleen maar verwarren. Ik ga een moderator vragen om je berichten te verwijderen, dus als je de info wilt, kopieer deze dan naar je nieuwe topic.
Jongens, laten we bij het onderwerp blijven. Geen stereo-bedrading, geen boost controller bedrading, dit is alleen voor motorbedrading. Er zijn geschikte forums voor je vragen.
 
Hallo,
Ik ben bezig met een 1.5 swap en heb onlangs een '93 ECU gekocht van een forumlid, de pinverschillen vergeten omdat ik een '91T motor heb met een '91 kabelboom. Mijn vraag is nu wat de verschillen zijn tussen de '91 en '93? Prestatiewinst? Op dit moment lijkt het erop dat het repinnen vrij moeilijk wordt, aangezien sommige pinnen groter zijn dan andere en sommige ontbreken. Zou het zinvol zijn om gewoon de '91 ECU te halen en het vloeken en schreeuwen bij het repinnen te besparen? Of maakt de prestatiewinst van de '93 ECU het allemaal de moeite waard?
Bedankt
 
Hallo, ik probeer een Link ECU in mijn 3sgte st185 te installeren, maar de bedradingsstekkers in de ECU zijn door de vorige eigenaar opnieuw gerangschikt.... Kan iemand mij de kleuren geven van alle draden naar de st185 pinout diagrammen? ... Alle hulp zou geweldig zijn, want er zijn draden verwijderd en sommige zitten ook niet op de plaatsen waar de pinout zegt dat ze zouden moeten zitten.
 
HĂ© jongens, hoe zit het met de 93 Gen 2 JDM-harnasconversie? Iedereen zegt dat het maar een paar pinnen zijn om opnieuw te pinnen. Dus ik heb er uiteindelijk een gekocht om mijn stervende oude harnas + berk-patch te vervangen, maar nu ik hem heb, zie ik dat de PIM verplaatst moet worden, maar dat is het dan wel zo'n beetje. Is het zo simpel??

Ik zie ook een ontbrekende FPR-pin, wat belangrijk lijkt. Wat nu?
 
Thread omhoog gooien, want ik heb een deel van deze waardevolle info moeten gebruiken en had moeite met het vinden van de thread. Veel goede data plus trucs die je kunnen vangen als je niet op de hoogte bent.

jim
 
benckj said:
Draad omhoog halen omdat ik een deel van deze waardevolle info heb moeten gebruiken en moeite had om de draad te vinden. Veel goede gegevens plus trucs die je kunnen vangen als je niet op de hoogte bent.

jim
Moderators kunnen je "bump" verwijderen, en het is geen effectieve manier om een draad te vinden, omdat deze snel uit elke "recente" lijst verdwijnt zonder continu te bumpen, wat om een goede reden verboden is.

De beste manier om het te vinden is om je erop te abonneren. Draadtools, Abonneren. Dan kun je naar je User Control Panel (User CP) gaan en je "abonnementen" openen en het vrij gemakkelijk vinden. Bovendien worden, wanneer je geabonneerd bent, berichten die daadwerkelijk nuttige inhoud kunnen bevatten, per e-mail naar je verzonden.
 
1990/1991 JDM 3S-GTE pinout...

Ik heb twee JDM 1990 Gen 2 3SGTE MR2's gehad, en ik heb persoonlijk een Adaptronic standalone ECU op beide aangesloten, dus ik kan verifiëren dat de onderstaande info, die ik heb gebruikt, zeker correct is. Ik moet ook vermelden dat de code op mijn fabriek-ECU 89661-17321 was.

Image


E01 = Massa = Bruin
No.1 = Injector voor cilinder 1 = Rood/Wit
No.2 = Injector voor cilinder 2 = Wit/Blauw
STJ = Koudstartinjector = Groen (of niet aanwezig)
RSC = Stationair luchtregelklep ('sluit'-draad) = Rood
HT = Verwarmingsregeling voor zuurstofsensor = Rood/Wit (of niet aanwezig)
geen
TPC1 = Turbodruk VSV (fabrieksboostregeling) = Blauw/Oranje
geen
geen
IGF = Ontsteking feedback = Wit/Rood
G1 = Home positie 1 (reluctor pickup in verdeler) = Groen
NE = Krukas hoeksensor (reluctor pickup in verdeler, niet echt op krukas) = Zwart
E02 = Massa = Bruin
No.3 = Injector voor cilinder 3 = Zwart/Wit
No.4 = Injector voor cilinder 4 = Groen/Geel
EGR = EGR-klep = Rood (of niet aanwezig)
RSO = Stationair luchtregelklep ('open'-draad) = Groen
geen
IGT = Ontsteking = Wit
geen
TVIS = T-VIS VSV = Groen/Zwart
FC = Circuit opening relay = Groen/Rood
geen
G2 = Home positie 2 (reluctor pickup in verdeler) = Wit
E1 = Massa = Bruin

VF = Om connector te controleren = Rood/Wit
geen
OX1 = Hoofdzuurstofsensor (pre-cat) = Zwart
KNK = Klopsensor = Zwart
THW = Watertemperatuursensor (alleen voor ECU, niets te maken met meter in cluster) = Rood
THA1 = Luchttemperatuur (binnen AFM) = Zwart
VS = AFM (luchtmassametersignaal) = Geel/Blauw
VC = +5V sensorspanning = Rood/Blauw
G- = Negatieve referentie voor reluctor pickups in verdeler = Rood
T = Om connector te controleren = Oranje
OX2 = Sub zuurstofsensor (post-cat) = Zwart
PIM = Turbodruksensor (standaard MAP-sensor) = Blauw/Zwart
IDL = Gesloten-gasklep schakelaar (zodat ECU weet wanneer stationair te regelen) = Roze
VTA = TPS (Gasklepstandsensor signaal) = Wit
THG = EGR-gastemperatuursensor = Zwart/Geel (of niet aanwezig)
E2 = Sensor Massa = Bruin

STA = Startschakelaar = Rood
AC1 = A/C magneetschakelaar = Zwart/Wit
SPD = Voertuigsnelheidssensor = Paars/Wit
ABS = Naar ABS ECU (gedraagt zich hetzelfde als 'PSCT' pin) = Groen/Geel
geen
FPR = Brandstofpomp relais = Blauw/Rood
W = Check Engine Light = Groen/Wit
STP = Rem-/Stoplichtschakelaar = Groen/Wit
EGW = Uitlaattemperatuur = Rood (of niet aanwezig)
ELS = Elektrische belasting schakelaar (koplamp/ontwaseming) = Zwart
BATT = Constante 12V van batterij = Wit/Rood
geen
geen
geen
geen
geen
geen
CCO = Om connector te controleren = Roze (of niet aanwezig)
PS = Van stuurbekrachtiging ECU (voor stationair toerental) = Zwart
PSCT = Naar stuurbekrachtiging ECU (gedraagt zich hetzelfde als 'ABS' pin) = Blauw/Geel
+B = Stroom van EFI hoofdrelais = Zwart/Geel
+B1 = Stroom van EFI hoofdrelais = Zwart/Geel

Opmerking: Ik heb deze info verkregen uit twee officiële Toyota-documenten (een reparatiehandleiding en een gekleurd bedradingsschema), en ik heb het geverifieerd door het gedrag van verschillende ECU-pinnen te controleren met een oscilloscoop tijdens het draaien op de standaard ECU.

Ik hoop dat dit sommige mensen helpt!
 
81 - 100 of 121 Posts