Witajcie wszyscy,
Jestem profesjonalnym technikiem samochodowym poszukującym pomocy w przypadku klienta z 2002 roku Toyota MR2 wyposażonego w sekwencyjną skrzynię biegów (SMT). Pomimo obszernych badań i diagnostyki napotkałem uporczywe problemy, które mam nadzieję, że społeczność pomoże mi rozwiązać.
Tło:
Kontaktuję się, aby sprawdzić, czy ktoś napotkał podobne problemy lub może zaoferować wskazówki dotyczące następujących kwestii:
Dziękuję z góry za pomoc.
Jestem profesjonalnym technikiem samochodowym poszukującym pomocy w przypadku klienta z 2002 roku Toyota MR2 wyposażonego w sekwencyjną skrzynię biegów (SMT). Pomimo obszernych badań i diagnostyki napotkałem uporczywe problemy, które mam nadzieję, że społeczność pomoże mi rozwiązać.
Tło:
- Początkowy problem: Pojazd wykazywał kody usterek diagnostycznych (DTC) P0860 (Obwód komunikacji modułu zmiany biegów) i P1646 (Usterka sterownika skrzyni biegów).
- Wyłączenie bezpieczeństwa: Od początku te kody powodowały, że pojazd gasł krótko po uruchomieniu, prawdopodobnie jako protokół bezpieczeństwa.
- Badania i wstępne zalecenia: Biorąc pod uwagę moje ograniczone doświadczenie z systemem SMT, zasugerowałem konsultację ze specjalistą. Klient woli jednak, żebym kontynuował pracę. Zaproponowałem wymianę manualnej skrzyni biegów ze względu na opłacalność, ale klient chce zachować SMT.
- Wymiany komponentów: Na życzenie klienta wymieniono następujące elementy:
- Hydrauliczny zespół napędowy (HPU)
- Siłownik zmiany biegów (GSA)
- Jednostka sterująca skrzyni biegów (TCU)
- Jednostka sterująca silnikiem (ECU)
- Bieżący problem: Po wymianie GSA pojazd wyświetla teraz również DTC P1870 (Usterka czujnika skoku zmiany biegów/niskie napięcie). Samochód uruchamia się i pracuje, ale gaśnie krótko po tym, prawdopodobnie jako środek bezpieczeństwa z powodu tych kodów.