MR2 Owners Club Forum banner

BC Coilover Instabiliteit

315 views 7 replies 3 participants last post by  YaBoizHere69  
#1 ·
Hallo mijn favoriete groep mensen! Ik heb een beetje een zorg met mijn SW20 wat betreft stabiliteit. Ik ben bezig om mijn voorste BC's te laten reviseren en ik heb HSD Dualtech voor en BC's achter. Mijn voorkant voelt goed aan met 0 voorspanning. Mijn achterkant, ongeacht de voorspanning of dempingsafstelling, is ongelooflijk rotsvast en hels schokkerig. Mijn oude HSD's voelden beter aan dan deze. Ik heb geen comfort in de auto en elke hobbel voelt als een uitdaging. Mijn auto is erg laag aan de achterkant, maar dit voelt helemaal niet goed. Mijn oude HSD's waren inderdaad hard, maar zelfs op de meest solide stand voelden ze goed aan. Deze BC's, als ze op de zachtste stand staan, voelen erg golvend aan en ik stuiter de hele tijd. Als ik ze stijver zet, is het gewoon ondraaglijk. Elke aanbeveling zou zeer gewaardeerd worden! Foto bijgevoegd om de achterste hoogte te tonen.
Image

#2 ·
BC-dempers zijn behoorlijk slecht. Wat u voelt, is waarschijnlijk dat u niet genoeg rebound heeft als u volledig zacht bent, en als u demping toevoegt, oefent het te veel compressie uit, zodat de compliantie verschrikkelijk is en de geveerde massa van de carrosserie nog steeds niet goed wordt gecontroleerd via rebound.

Daarom hebben alleen de goedkoopste dempers adjusters met opzettelijke compressie/rebound crosstalk. De meeste enkelvoudig verstelbare dempers van redelijke kwaliteit stellen alleen de rebound in met enige crosstalk, zoals Konis.

#4 ·
Dus de oplossing is om de BC's te dumpen? Mijn HSD zijn dubbele zuigers vergeleken met de enkele, maar meer verstelbare BC's en ik hoopte dat ik meer afstelling had met de BC's
Dat zijn beide low-end merken, dus het is niet verrassend dat ze op verschillende manieren slecht zijn. Het zijn gewoon goedkope Taiwanese/Chinese dempers met meestal een generieke, niet goed afgestelde shim stack.